تاریخچه BOSE

تاریخچه کمپانی BOSE

تاریخچه BOSE : مطمئنا، می توانید بگویید که BOSE را بیشتر به خاطر محصولات صوتی آن شناخته‌اید.

اما انگیزه و هدف اصلی این برند چه بوده است؟

در حقیقت “کشف راه حل های جدید و بهتر از هر آنچه که قبلا ارائه شده است”.

از اولین هدفون نویز کنسلینگ برای مصرف کنندگان گرفته

تا تحولات عصر امروز، شما را به بررسی تجربه ۵۰ سال ابتکار نوین Bose دعوت می کنیم.

آغاز داستان BOSE
آغاز داستان BOSE

تاریخچه BOSE : آغاز داستان BOSE

داستان Bose با داستان پسری آغاز می شود

که مجذوب وسایل الکترونیکی است و همه چیز را از هم جدا می کند

تا بفهمد هر کدام چگونه کار می‌کنند و آرزو دارد که روزی اختراع خودش را انجام دهد.

تاریخچه BOSE : سرویس تعمیر رادیو

عمار بوز نوجوان، یک سرویس موفق تعمیر رادیو در خارج از خانه برای خود راه انداخت.

دکتر بوز در یکی از مصاحبه‌های خود گفت:

“ما در تمام فروشگاه‌های سخت افزاری که پدر من کالاهای وارداتی خود را در آن می فروخت،

تابلو نصب کردیم که روی تابلوها نوشته شده بود “

ما رادیوهای شما را تعمیر می‌کنیم”

بنابراین مردم رادیو خود را در فروشگاه به فروشگاه می‌آوردند

و من آن‌ها را به خانه می بردم و تعمیر می کردم 

و من ۱۰٪ از بهای فاکتور تعمیر را به فروشگاه می دادم.

من با پدرم یک پیمان کوچک بسته بودم که اگر نمراتم خوب بماند،

فقط چهار روز در هفته می توانم به مدرسه بروم

و برای بقیه‌ی روزها او برای معلمانم بهانه‌ی سردرد یا بیماری را برای نبودن در مدرسه می‌نویسد

اما همه‌ی معلمان اصل این موضوع را می دانستند.

بنابراین روز دوشنبه که به مدرسه می‌رفتم، آ‌‌ن‌ها از من می پرسیدند، “چند رادیو درست کردی، بوز؟”

“معلوم شد که من علاقه زیادی به وسایل الکتریکی داشتم.

ما پول کافی برای خرید قطعات جدید نداشتیم

بنابراین من قطعات قدیمی را خریداری می کردم

و سپس آن‌ها را تعمیر می کردم و این امر موجب علاقه‌مندی بیشتر من به کارهای تعمیری شد. 

شرکت
شرکت

تاریخچه BOSE : شرکت

دکتر بوز در حالی که در MIT بود، تعدادی حق اختراع برای خود به‌دست آورد

و به جای دادن مجوز آن‌ها به یک شرکت دیگر، تصمیم گرفت آن‌ها را نگه دارد

و شرکتی را برای خودش تاسیس کند.

تاریخچه BOSE : سال‌های اولیه

در حال شکل گیری شرکت، بحث های زیادی در مورد نام گذاری آن وجود داشت.

سرانجام، یو دبلیو  یکی از مربیان دکتر بوز از دانشگاه MIT،

به شیوه معمول “۲ + ۲” خود گفت: “خب، بیایید در مورد ویژگی هایی که می خواهیم در این نام فکر کنیم.

ما نمی خواهیم به یک فناوری یا صنعت خاص گره بزنیم زیرا نمی دانیم

در آینده چه کاری انجام خواهیم داد.

این نام باید در زبان‌های مختلف قابل تلفظ باشد

و به راحتی قابلیت تبدیل به علامت تجاری را داشته باشد

و در حالت ایده آل، این اسم مورد نظر من یک بخشی است. ”

همه خندیدند زیرا می دانستند که وی چه چیزی را بدون اینکه بگوید پیشنهاد می کند: “بوز”.

مطالعات درک صدا
مطالعات درک صدا

اولین کارمند Bose که یکی از شاگردان دکتر Bose  است، Sherwin Greenblatt بود.

وی از سال ۱۹۸۵ تا ۲۰۰۱ به ریاست این شرکت ادامه داد:

“گرینبلات گفت:”در سال‌های اولیه” دکتر بوز با انجام وظایف تدریس خود وقت خود را در MIT می گذراند

و ما روی قراردادهای دولتی شرکت کار می کردیم

و سپس هنگام شب او به بیرون از MIT می آمد

و در زمانی که اصطلاحا به آن شیفت دوم می‌گویند روی همه موضوعات شروع به کار و بررسی می‌کرد.

موضوعاتی نظیر “ایده های صوتی. “

تاریخچه BOSE : مطالعات درک صدا

روان آکوستیک یا مطالعات درک صدا به مطالعه‌ی چگونگی درک صدا می‌پردازد.

این در بنیان چگونگی ایجاد محصولات صوتی Bose 

و در حقیقت بازگرداندن همه چیز به آغاز فعالیت شرکت است.

دکتر بوز دید که اسپیکرهای دیگر دارای مشخصاتی هستند

که فقط میزان صدای موسیقی را اندازه گیری می کنند

نه اینکه او چگونه و با چه کیفیتی را بشنود.

دکتر بوز یک بار در یک سخنرانی در MIT ، مثال زیر را ذکر کرد:

“شما می توانید مهندسان را در یک اتاق قرار دهید

و به آن‌ها وظیفه دهید که میزان اعوجاجات را کاهش دهند

و آن‌ها سال‌ها این کار را به خوبی و خوشی انجام خواهند داد.

اما یک سوال اساسی وجود دارد: آیا این با توجه به ادراک معنایی دارد؟ 

بلندگوی ۲۲۰۱ اولین اسپیکر مستقیم پخش کننده‌ای بود

که این برند تولید کرد و این محصول راه را برای سیستم اسپیکر افسانه‌ای ۹۰۱ هموار کرد.

منبع: 

https://www.bose.com/en_us/better_with_bose/dream_and_reach.html

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *